Vipam en SVM lanceren compleet chocoladeconcept
Vipam en SVM Bakery Machines zijn een samenwerking aangegaan om voor zowel de startende als de ervaren chocolatier te voorzien van een compleet chocoladeconcept. Vipam heeft hiervoor de juiste chocolade op voorraad en SVM kan de juiste machines hiervoor adviseren en leveren.
Chocolade maakt een enorme opmars door. Waar verkoop van snoep nauwelijks groeit, of zelfs daalt, zien we een sterke toename in de verkoop van chocolade. Vipam en SVM Bakery Machines zien vooral een toename in de verkoop van chocolade waarin innovatie van smaken een rol speelt. Ook zien ze landelijk een toename van winkels waar chocolade wordt verkocht.
Voor grote en kleine bakkerijen
Het assortiment van SVM is zowel geschikt voor grote als kleine bakkerijen. Vanaf slechts 5,5 kilo chocolade kunnen ondernemers al een tempereermachine met uitloop en voetpedaal aanschaffen om professioneel aan de slag te kunnen met chocolade. Ook is hierbij een triltafel te bestellen. Uiteraard heeft het bedrijf daarbij vele uitbreidingsmogelijkheden op het gebied van chocolade verwerkingsmachines, van tempereermachines van maar liefst 40 kilo tot chocolade spraymachines om de producten te sprayen.
Persbericht:
Vipam wordt IRCA distributeur voor Nederlandse ambachtsmarkt
Geldermalsen, 29 juni 2020
Het Italiaanse bedrijf IRCA is een samenwerking aangegaan met Vipam International BV. Vipam gaat zorgen voor de verkoop en distributie van diverse chocolade varianten, crèmes en coatings van IRCA aan de Nederlandse ambachtsmarkt. Zo krijgt elke Nederlandse (banket) bakker toegang tot deze unieke producten met Italiaanse heritage.
“In Italië gebruikt iedere (banket) bakker dagelijks een of meerdere producten van Irca. Het is een zeer gerenommeerd en gewaardeerd bedrijf.” aldus Gerben van Boeijen, verkoop verantwoordelijke voor Noord & Oost Europa bij IRCA. “Door de samenwerking met Vipam kunnen we nu ook elke Nederlandse (banket) bakker onze producten aanbieden. Dit zijn unieke producten zoals Nougaty Gianduia, Nocciolata, Pralin Delicrisp, Dolce Forno en Reno- en Sinfonia chocolade. Zo willen we de Nederlandse (banket) bakker in staat stellen om zijn/haar creaties in smaak en structuur verder te verbeteren én ook efficiënter te kunnen produceren. Wij zijn ervan overtuigd dat het ze dus ook meer omzet en winst gaat opleveren.”
Wie is IRCA?
IRCA is een snelgroeiend Italiaans bedrijf, gespecialiseerd in chocolade, patisserie-, ijs- en bakkerijproducten. Het in 1919 opgerichte bedrijf is een begrip in Italië en bedient vele klanten met een zeer breed assortiment. Naast marktleiderschap in Italië exporteert Irca naar meer dan 90 landen. Aan dat rijtje wordt nu ook de Nederlands ambachtsmarkt toegevoegd.
Door de jaren heen heeft IRCA zich voortdurend gericht op verbetering en uitbreiding van haar productieproces. Hierdoor biedt IRCA unieke oplossingen, vooral op het gebied van chocolade en hazelnotencrèmes. Daarom kiezen vele klanten voor de producten van IRCA. In 2018 werd Dobla – dé producent en leverancier van innovatieve chocoladedecoraties – overgenomen door IRCA om zo het totale productaanbod uit te breiden en completer te maken voor klanten.
IRCA en VIPAM gaan Nederland veroveren met All-Time-Favorites
De jarenlange succesvolle relatie en samenwerking tussen Vipam en Dobla, heeft er met name toe geleid dat IRCA met Vipam deze samenwerking is aangegaan. “Voor Vipam is het assortiment met onderscheidende producten van IRCA, een geweldige aanvulling op haar merken en productportfolio” aldus Arjan van de Rovaart. “Het geeft toegang tot de productkennis van een sterke en grote speler, die marketingondersteuning en toepassingen biedt met behulp van demo’s door zeer kundige patissiers.”
Het IRCA productportfolio is complementair aan het assortiment van Vipam, dat zich met name richt op de artisanale verwerker van chocolade, patisserie, desserts en ijs. De samenwerking met IRCA zal ook tot uiting komen in het geven van demonstraties en workshops. Ook FoodService zal door Vipam in verkoop en distributie worden ondersteund. Het Nederlandse verkoop team van IRCA zal daarom ook nauw gaan samenwerken met het verkoopteam van Vipam. Zo start de komende periode een gezamenlijke campagne om klanten kennis te laten maken met de mogelijkheden die IRCA te bieden heeft. Deze campagne, toepasselijk ‘Domino’ genoemd en waarbij Nederlands All-Time-Favorites centraal staan, dient als aftrap voor de introductie in Nederland. “We kijken er zeer naar uit om samen met IRCA Nederland te gaan veroveren met de unieke mogelijkheden die IRCA te bieden heeft, ook voor onze Nederlandse klassiekers.” Sluit Arjan van de Rovaart af.